PERSONLIG ASSISTENT TILL UNG TJEJ
Nu rekryterar vi en personlig assistent till en av våra kunder i Karlshamn. Tjänsten gäller ett timvikariat med inhopp vid behov.

Att arbeta som personlig assistent innebär att hjälpa en person som har funktionshinder att leva sin vardag som vem som helst. Med andra ord gör du (eller hjälper till med) det som personen i fråga annars skulle gjort på egen hand. Arbetsuppgifterna varierar självklart beroende av funktionshinder, intressen och personlighet.

Vår kund är en 6-årig tjej med downs syndrom och autism som är bosatt med sin familj i Karlshamn. Arbetsuppgifterna består dels av att stimulera hennes utveckling via lek, sång och fysisk träning men också att tillgodose praktiska behov gällande blöjbyte, dusch, sondmatning via knapp i magen, toaletträning, förflyttningar m.m.

Arbetet sker till största delen i familjens bostad, men promenader till lekplats och utflykter till bad och lekland tillsammans med kundens familj kommer också att ske.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Anställningsform: Timanställning
Tjänstgöringsgrad: Varierande (vid behov)
Arbetstider: Dagtid/Kväll/Helg
Tillträde: Omgående

Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Kommunal.

Innan anställningen påbörjas ska du ha uppvisat två giltiga utdrag (LSS och enskild person) från belastningsregistret.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har en stabil tillvaro, antingen med ett fast arbete eller studier. Du söker denna tjänst för att du vill arbeta extra vid behov. Kunden önskar endast kvinnliga sökande. Flytande svenska är ett krav och B-körkort är önskvärt. Som person ser vi gärna att du är social, lyhörd och duktig på att kommunicera. Eftersom vår kund inte talar varken verbalt eller med tecken så är det av stor vikt att på ett noggrant sätt tolka kundens signaler.

Tidigare erfarenhet som personlig assistent är inget krav men är väldigt meriterande. Vi ser också mycket positivt på utbildning som personlig assistent, vårdbiträde, undersköterska eller annat som anses likvärdigt.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi tycker att du har ett av världens viktigaste jobb. Som arbetsgivare är vi därför oerhört måna om att erbjuda dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vi försöker med jämna mellanrum att erbjuda kompetensutveckling i form av specifika utbildningar mot just det funktionshinder som du arbetar med, men också mer generella utbildningar som exempelvis hjärt- och lungräddning. Därutöver arrangerar vi ofta trevliga sammankomster för både assistenter och kunder.

KONTAKT
Emil Thomasson
Personalansvarig
emil@noass.se
0705-314014

Ansökningar via mail kommer inte att behandlas. Ansökan ska alltid ske i annonsens formulär på vår hemsida. Urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

OM OSS
NOA är en assistansanordnare som levererar det där lilla extra. Vi värnar om matchningen mellan assistent och kund med syfte att kunna erbjuda den bästa assistansen. Precis som oss människor är assistansen föränderlig därför måste vi även förändra för att förbättra. Vi tar tillvara på kunder och assistenter genom närheten, tillgängligheten och gemenskapen som präglar NOA. Verksamheten präglas av lång och gedigen egen erfarenhet inom personlig assistans. Våra kunder och 140-talet anställda återfinns i Blekinge, Småland, Skåne och Halland.

ANSÖK HÄR

Tillåtna filtyper: PDF, DOC, DOCX, JPG, JPEG, RTF, TXT
Tillåtna filtyper: PDF, DOC, DOCX, JPG, JPEG, RTF, TXT